06 August 2012

Achizitionare unui pachet de hosting gratuit si verificarea de catre Google Apps a dreptului nostru de proprietate asupra domeniului


De ce sa achizitionam un pachet de hosting (gazduire) web?
In cele mai multe cazuri, vom dori ca website-ul nostru, chiar daca gratuit, sa fie disponibil la o adresa de Internet standard, usor de retinut, de tipul www.exemplu.com. Practic, ne-am dori ca site-ul nostru sa fie gasit la adresa www.eu-silver.com, si nu http://sites.google.com/a/eu-silver.com, asa cum este acum setat de Google Sites.

Pentru a realiza acest lucru, vom avea nevoie intr-o prima faza sa achizitionam un pachet de hosting.

 
Pachetul de hosting este reprezentat de o o serie de servicii oferite de un furnizor in scopul gazduirii paginilor sau a aplicatiilor web. In sens minim, hosting-ul inseamna alocarea de spatiu de stocare pe un server (web) ce poate fi accesat public (are un IP public).

La momentul inceperii acestui proiect, unul dintre furniziorii de hosting ofereau pachete gratuite de hosting, acum insa exista o taxa unica de setup de 5 EUR, ce trebuie achitata in prealabil.

Iata un scurt video ce surprinde pasii achizitionarii unui pachet de gazduire gratuita:





Al doilea motiv pentru care avem nevoie de un pachet de hosting este datorita a ceea ce mentionam in post-ul anterior, anume verificarea proprietatii asupra umelui de domeniu de catre Google Apps. Acest lucru are perfect sens intrucat fara aceasta verificare, oricine ar putea crea de exemplu adrese de email false de tipul @eu-silver.com, @microsoft.com, @edu.gov etc.

Verificarea proprietatii numeului de domeniu eu-silver.com se poate face in mai multe moduri. In acest moment exista patru metode de verificare a propiretatii:
  1. Crearea unu TXT Record in cadrul setarilor DNS-ului de domeniu. (DNS = Domain Name Server)
  2. Upload-ul unui fisier pe pe web-server-ul furnizorului de hosting.
  3. Daca exista deja creata o pagina web si avem acces la codul-sursa, a treia metoda este reprezentata de adaugarea unui <meta> tag in fisierul sursa.
  4. In cazul in care utilizam si am validat deja un cont de Google Analytics asociat site-ului nostru, a patra metoda este asocierea cu acest cont Google Analytics.
Metoda recomandata si cea pe care o vom folosi noi este cea de-a doua, upload-ul unui fisier anume generat de Google pe web-serverul tocmai achizitionat.
Iata un scurt video al pasilor necesari validarii dreptului de proprietate pentru domeniul eu-silver.com:





Pasii pe scurt:
  1. Ne conectam la interfata de administrare a suitei Google Apps (cPanel): http://google.com/a/eu-silver.com
  2. In sectiunea Dashboard accesam pasul 2 (Confirm that you own the domain).
  3. Alegem metoda preferata de confirmare; in cazul nostru upload-ul unui fisier anume pe web-server.
  4. Download la fisierul generat de Google.
  5. Conectare la cPanel-ul furnizorului de hosting.
  6. Alegerea unui program de tip File Explorer si upload-ul fisierului de la Google in sectiunea publica a webserver-ului.
  7. Revenim in cPanel-ul Google Apps si verificam link-ul si continutul acestuia.
  8. Click pe Verify.
Din acest moment, din punctul de vedere a suitei Google Apps, domeniul eu-silver.com este confirmat ca fiind al nostru si vom avea acces deplin la suita de Aplicatii si Servicii Google. Mai mult, am realizat primul pas pentru a defini adresarea siteului nostru sub forma www.eu-silver.com. Urmatorii pasi vor fi detaliati dupa ce vom crea structura principala a site-ului nostru gratuit.

Vom urmari in postarile viitoare crearea propriu-zisa a site-ului gratuit si dezvoltarea acestuia.

2 comments:

  1. Deci, dacă am cumpărat un nume de domeniu cu scopul de a-l atașa unui website găzduit gratis pe google sites am nevoie de un webhosting plătit necesar pt. fișierul de verificare! Păi ce rost mai are să mă încurc cu google sites din moment ce oricum sunt obligat să plătesc și un webhosting necesar pt. operațiunea de verificare a lui Google fără de care nu pot lega numele de domeniu de site-ul de pe Google ?!

    ReplyDelete
  2. Sau invers, nu are rost să mă încurc cu webhostingul cu plată sugerat de acest articol din moment ce există google sites, servere DNS gratuite pt. administrarea numelui de domeniu și metodă de verificare a numelui de domeniu care nu implică uploadarea unui fișier pe un server de webhosting.

    ReplyDelete